Śnieżka przystąpiła do Polskiego Paktu Plastikowego

Realizowana Strategia obejmuje trzy filary: Środowisko, Ludzie i Biznes. W ramach pierwszego filaru - Środowisko - Śnieżka będzie wykorzystywać opakowania zawierające określony procent surowca pochodzącego z recyklingu. W przypadku opakowań z tworzyw sztucznych Śnieżka zadeklarowała, że do końca 2023 roku co drugie opakowanie będzie posiadało minimum 10% udziału surowca z recyklingu. To pierwszy krok w kierunku osiągnięcia gospodarki obiegu zamkniętego dla opakowań z tworzyw sztucznych. Dzięki temu Grupa realizuje zakupy w sposób odpowiedzialny i wdraża zrównoważony rozwój w łańcuchu dostaw.
Przystąpiliśmy do Polskiego Paktu Plastikowego, ponieważ chcemy się dobrze przygotować do nadchodzących zmian legislacyjnych. Widzimy wartość w wymianie wiedzy i partnerstwie na poziomie całego łańcucha wartości. Wierzymy, że dołączając do Paktu, stajemy się częścią profesjonalnej platformy współpracy na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym, co istotnie wesprze realizację naszych celów i założeń w obszarze opakowań - mówi Waldemar Jezioro, dyrektor ds. zakupów Grupy Kapitałowej Śnieżka.
W najbliższym czasie firmy czekają spore zmiany w legislacji dotyczącej obiegu tworzyw sztucznych w gospodarce opakowaniami. Obejmą one rozporządzenie Unii Europejskiej w zakresie opakowań i odpadów opakowaniowych, krajową ustawę o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, a także kolejne, nadchodzące rozwiązania globalne. Między innymi do końca 2024 roku na poziomie ONZ ma powstać Traktat Plastikowy, dokument dotyczący zanieczyszczenia plastikiem, którego rangę porównuje się do Porozumienia Paryskiego z 2015 roku.
Dostęp do wiedzy eksperckiej w ramach Paktu i jego globalnej sieci, wymiana doświadczeń i możliwość realizacji wspólnych projektów z innymi uczestnikami pozwolą Spółce na wprowadzanie realnych zmian w organizacji. W ramach licznych inicjatyw i aktywności Polskiego Paktu Plastikowego przedstawiciele Śnieżki planują zaangażowanie się w prace tych grup roboczych, których celem jest dążenie do zwiększenia udziału surowców wtórnych w opakowaniach z tworzyw sztucznych oraz zmniejszenia zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych.
- Zamknięcie obiegu opakowań z tworzyw sztucznych na polskim rynku to ambitna wizja, która przyświeca Polskiemu Paktowi Plastikowemu. Dlatego z wielką satysfakcją zaczynamy partnerską współpracę ze Śnieżką. Pakt stanowi platformę współpracy dla firm, uczestniczących w łańcuchu wartości opakowań plastikowych. Lada moment w tym obszarze istotne zmiany na firmach wymusi legislacja. Dzięki zaangażowaniu w prace Paktu Grupa Śnieżka może się do nich przygotowywać z większym spokojem - mówi Małgorzata Żochowska, specjalistka ds. budowania relacji i rozwoju projektów w Polskim Pakcie Plastikowym.
Inauguracja nowych partnerstw odbyła się 10 października 2023 roku podczas III konferencji urodzinowej Polskiego Paktu Plastikowego pt. „Wiele perspektyw - wspólna wizja opakowań w obiegu zamkniętym”. Grupę Śnieżka zaprezentowała Aleksandra Małozięć, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i ESG, a towarzyszyły jej także: Bożena Uryasz, dyrektor ds. badań i rozwoju oraz Małgorzata Grykiel, dyrektor ds. zapewnienia jakości.
Podczas konferencji Polski Pakt Plastikowy przedstawił kluczowe wyniki i obszary działania w 2022 roku i najważniejsze aktualności ze świata opakowań. W części zamkniętej konferencji reprezentacja firmy uczestniczyła w networkingu tematycznym poświęconym m.in. legislacji opakowaniowej, wymianie dobrych praktyk oraz współpracy z konsumentem.
Polski Pakt Plastikowy wobec europejskich problemów gospodarki odpadami
Polski Pakt Plastikowy to międzysektorowa inicjatywa, która stawia sobie za cel zmianę obecnego modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach na polskim rynku w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Została powołana w ramach Kampanii 17 Celów i jest częścią Plastics Pact Network Fundacji Ellen MacArthur.
Polski Pakt Plastikowy jest jedynym jak dotychczas Paktem w Europie Środkowo-Wschodniej. Wraz z innymi krajowymi Paktami Plastikowymi we Francji, Holandii, Portugalii, Chile, RPA, Kenii, Kanadzie i USA działa on pod egidą Fundacji Ellen MacArthur. Wszystkie łączy wizja gospodarowania opakowaniami z tworzyw sztucznych w obiegu zamkniętym.
Polski Pakt Plastikowy tworzą firmy związane bezpośrednio z całym łańcuchem wartości opakowań z tworzyw sztucznych: producenci tworzyw sztucznych, opakowań z tworzyw sztucznych, produktów w tych opakowaniach, firmy handlu detalicznego, zarządzające odpadami i inne. Wraz z nimi w Pakcie współpracują organizacje pozarządowe i biznesowe, izby gospodarcze i instytuty badawcze oraz eksperci wspierający i opiniujący analizy prowadzone na potrzeby realizacji celów Paktu.
Informacja handlowa, dodano: 2023-10-17
Komentarze, opinie o Śnieżka przystąpiła do polskiego paktu plastikowego
Włoski producent mebli na stałe na polskim rynku
Najnowsze szacunki wskazują, że na koniec 2024 r. całkowita wartość polskiego rynku luksusowego sięgnęła rekordowych 55,6 mld zł, co stanowi skok o 24,6% w porównaniu z ...







